23 - 24 september

24 september 2017 - Sliema, Malta

Hallo blog lezers,

Daar ben ik weer met een nieuwe blog. Maar deze schrijf ik vanaf Malta.
Het is allemaal zo snel gegaan, ik zit hier nu al voor de tweede dag. Ik zal jullie een beetje vertellen hoe mijn reis is gegaan en hoe het hier in Malta is.

23 september 2017 - Siddeburen/Schiphol
Mijn wekker ging om 5:30. VEEEL TE VROEG, ik wilde het liefst nog even lekker verder slapen. Maar dat kon natuurlijk niet, want de grote dag was aangebroken. Ik zou over 6 uurtjes al in het vliegtuig zitten, onderweg naar Malta. Mijn koffer was gelukkig al ingepakt, een beetje stress minder. Eerlijk gezegd was ik nog niet eens heel erg zenuwachtig. Tuurlijk was het spannend, in je eentje voor 10 weken naar een onbekend land, met onbekende mensen een andere taal en alles anders.

ik VLIEG even snel van Siddeburen naar Schiphol met mijn reisverhaal...

Eenmaal aangekomen op Schiphol vond ik het toch wel heel erg spannend allemaal. Want het ging toch echt gebeuren. Gelukkig waren mijn ouders mee om mij weg te brengen en mij gerust te stellen. Ik had ook nog nooit gevlogen, al helemaal niet in mijn eentje. Ja 19 jaar geleden van Colombia naar Nederland maar daar weet ik niks meer van.

Mijn dikke koffer hadden we gelijk al laten inchecken, zodat ik die kwijt was. Nog even met mijn ouders wat gedronken en toen was het moment aangebroken. Ik moest naar de douane en daar zou mijn reis  ECHT beginnen, helemaal alleen. Het was wel even een moeilijk moment om afscheid van mijn ouders te nemen. Gelukkig was alles goed aangegeven met borden. En al snel zat ik in het vliegtuig.

Ik vond het vliegen zelfs heel erg leuk. Ik had gelukkig zelf een plekje mogen uitkiezen, bij het raam :). Het was wel wat eng toen het vliegtuig scheef ging een paar keer. Ik vind het wel knap van mijzelf al zeg ik het zelf, met mijn erge hoogtevrees. Later zag je niks meer alleen maar wolken.

23 september 2017 - Malta
Na 3 uren vliegen was ik aangekomen in Malta. SPANNEND! Ik stapte het vliegtuig uit en het eerste wat ik deed was mijn vest uitdoen. Het was 28 graden, heel wat warmer dan in Nederland toen ik vertrok. Ik kon mijn koffer ophalen en toen moest ik de persoon zien te vinden die mij naar het appartement ging brengen. Ik vond hem gelukkig snel. Er waren ook 3 andere Nederlandse meisjes die in het zelfde appartement zaten en naar de zelfde school als mij gaan, waar ik binnenkort stage ga lopen. Het was erg gezellig met z'n 4en en toen was ik gelukkig ook niet meer helemaal alleen.

Na een half uurtje rijden met het vervoersbusje waren we eindelijk aangekomen bij het appartement genaamd Belmonte Heights. Ik was erg blij dat we veilig waren aangekomen. Het is zooo druk op de weg daar, iedereen rijdt er door elkaar en natuurlijk aan de linke kant.

Ingecheckt bij de receptie en toen alles in mijn kamer uitgepakt. Ik heb een erg luxe kamer, die ik jammer genoeg wel moet delen met een Engels meisje. Daarna gelijk met z'n 4'en boodschappen gedaan.

"S avonds uiteten geweest met 2 andere meiden die ook op het Alfa college zitten, waar ik voor dat ik op reis ging al veel contact mee heb gehad. Die hebben mij dingen laten zien en uitgelegd. Erg fijn allemaal!

Toen nog even in de gezamenlijke woonkamer gezeten met 5 andere Nederlandse meisjes. Ben blij dat er veel leuke Nederlandse studenten hier zijn. Dan ben je toch niet helemaal alleen. Tegen 12 uur ben ik gaan slapen, wachtend op een nieuwe dag.

24 september 2017 - Malta
Toen ik wakker werd heb ik mij eerst gedoucht, ik keek naar buiten en zag dat het heel hard aan het regenen was. De straten stonden er blank. Maar toch was het nog wel 23 graden. Ik had afgesproken om samen met 3 andere meiden boodschappen te doen. Snel aangekleed, gegeten en naar de winkel gegaan met de bus. We waren helemaal doorweekt terug gekomen.

Nu lekker een rustige dag en chillen met de meiden. Vanavond zelf koken en morgen mijn eerste Engelse les :O

Oke, ik ga weer stoppen. Ik had jullie vorige keer beloofd een kortere blog te schrijven. Maar het is niet gelukt, SORRY!

P.s. Foto's zijn apart ingevoerd

Byee !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Geert Jan Weessies:
    24 september 2017
    Super dapper van je. Nu even doorzetten en dan ben je snel gewend.
  2. Mieke Muilwijk:
    24 september 2017
    Wat is het goed gegaan zeg, topper!
    En wat fijn dat je gelijk contacten hebt. Dat maakt het wat makkelijker.
    Veel plezier morgen met de taalles. Ik hoop dat er veel andere dan Nederlanders zijn, want dat maakt de lessen extra leuk.
    Veel succes en plezier in jouw nieuwe avontuur. En pssst lange blogs vind ik niet erg ;-)
  3. Griet Holtrop:
    24 september 2017
    Jouw Engels is straks veel beter dan de mijne. Ik kom niet verder dan I love you. Maar dat is dan ook heel belangrijk. Doei.
  4. Judith Veenstra:
    25 september 2017
    Hoi Lisa, mooi verhaal in jouw blog en prachtig om foto's te zien.
    Fijn dat er meer mensen uit Nederland zijn en dat je met hen contact hebt, voelt het misschien iets minder "alleen".
    Veel succes morgen met de start!