Eerste school week

28 september 2017 - Sliema, Malta

Goedenavond blog lezers,

Er is alweer bijna een week voorbij en in die week heb ik alweer veel dingen gedaan en beleefd.

Eerste schoolweek (25-09-2017 / 29-09-2017)
Mijn eerste schoolweek zit er alweer bijna op. Morgen is mijn laatste dag. En daarna heb ik nog om de week op vrijdag van 15:00- 18:30 stage. Ik begin nu nog elke ochtend om kwart voor 9 en ben vrij om kwart over 12. Best korte dagen school, hadden we dat in Nederland ook maar ;p

Toen we maandag begonnen moesten we eerst een test maken, om te kijken wat voor niveau je hebt. Je wordt dan in een klas ingedeeld waar iedereen op het zelfde niveau zit. Gelukkig zat ik bij een Nederlands meisje in de klas. Als je dan iets niet snapt, kun je het gewoon in je eigen taal aan elkaar vragen. Ik vind het wel erg fijn dat ik bij mensen in de klas zit, die ook niet zo heel goed Engels kunnen. Waardoor ik ook eerder iets durf te zeggen en niet snel bang ben om fouten te maken. We hebben een lerares die erg aardig is, maar zooo snel engels spreekt, met een accent waardoor je goed moet opletten om het te begrijpen. ALLES is in het engels, zowel de opdrachten als de uitleg. Het verbaast me dat ik het meeste gewoon kan volgen en snappen. Alleen Engels spreken blijft lastig.

National Aquarium (27-09-2017)
Samen met mijn huisgenootje ben ik naar het aquarium geweest, waar super veel mooie vissen waren! Het was een gezellig dagje, jammer dat we er snel doorheen waren.

Drankjes drinken (27-09-2017)
Gezellig met 2 meisjes van het Alfa-college gegeten bij hun in het appartement en daarna nog even het centrum ingeweest en daar een paar cocktails gedronken en lekker gekletst.

San Anton School (http://www.sananton.edu.mt/)
Vandaag (28-09-2017) werd ik met 3 andere Nederlandse meisjes om 10:15 uit de les gehaald door Simon (ons contactpersoon). Hij ging met ons in een busje naar de school waar wij vanaf maandag stage gaan lopen. Het is echt een super grote school. Er zitten kinderen van 18 maanden tot 16 jaar. Ik mocht kiezen met welke leeftijd ik graag wil werken. Ik heb gekozen voor de leeftijd 1 tot 3 jaar.

Ik ga met een schoolbus heen, waar de kinderen van de San Anton school ook mee heen worden gebracht. Ik ben erg benieuwd. Ik begin om half 9 en ben vrij om ...? Straks begint het echte zware leven weer... Ik heb er wel zin in en ik hoop dat ik dan mijn Engels goed kan verbeteren.

Salini Resort
Na de rondleiding op school ben ik met 3 meiden naar het resort geweest. Wat een gaaf uitzicht was dat. Jammer dat het best koud was, want we zaten boven op een hoge berg.

Dit was het wel weer!

Deze keer viel het best wel mee hé met de lengte van mijn blog ?! ;a

Groetjess! ^^

(Nieuwe foto's geplaatst)

1. Sietske:
    28 september 2017
    Leuk om te lezen Lisa! Zet hem op!!
  2. Gerrit Doldersum:
    29 september 2017
    Leuk om je op deze manier een beetje te volgen Lisa. Engels komt vanzelf. Ik wens je heel veel plezier.
  3. Mieke Muilwijk:
    29 september 2017
    Wauw wat goed dat je het Engels al zo goed kunt volgen. Dat terugpraten komt dan vanzelf, let maar op. Je vindt goed je weg daar op Malta en je hebt leuke mensen om je heen. Je doet het super. Ga zo door!
    Ik ben nieuwsgierig hoe het met de kinderen zal zijn. Jij vast ook ;-)
    Lieve Alfa groet.
  4. Griet Holtrop:
    29 september 2017
    Ik vind het knap dat je het Engels al zo goed kan volgen. Als ik meer tijd krijg, ga ik Engelse les nemen. (misschien als ik met pensioen ben) Prachtige foto's. En leuk om je verhaal te lezen. Liefs van mij.